Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Ledig dag!

Av Jannicen - 23 november 2010 20:07

   Idag har jag varit ledig och bara ägnat min tid åt Chance. Först tog vi en efterlängtad sovmorgon, gick på kissrunda och sen frukost. Efter det tog vi feman i spåret. Inte lika mysigt att gå där nu med allt slask. Men det var skönt när vi kom in igen efter en timma. Då myste vi lite i soffan en stund för att sedan träna lite mer apportering. Vi håller på med lite försvårningar, istället för att jag kastar leksaken så får han sitta och jag går och lägger den en bit bort. Har även lagt till ett ord, jag använder "hämta". Tycker det känns lätt att säga. :)

Efter det gick vi på en ny promenad och postade ett brev åt syrran, sen när vi kom in var Chance helt slut. Känndes inte som vi har gjort så mycket men det blir ju givervis mycket mer när man är ledig.



Chance verkar irreterad i sin rumpa, stackarn nu blir det nytt vet-besök. Var inte länge sen jag var där för att han var förkyld. De ska även känna på hans rygg då det inte behöver vara rumpan sa veterinären. Men jag ska dit på torsdag så jag återkommer med hur det gick.


Fåglarna växer så det knakar. Det ser ut att bli två vita och två gula, får se vad den femte får för färg.  Längtar tills jag har flyttat och kan ta hem mina nya dunisar. =)

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jannicen - 15 december 2010 14:31

Dagarna bara springer ifrån mig och jag försöker få tiden att räcka till. Men flytten och allt som ska packas, julklpappar ska fixas, hunden ska stimmuleras och jobb på det så blir det lätt att allt annat hamnar åt sidan. Igår fick jag däremot umgås ...

Av Jannicen - 13 december 2010 09:26

Nu sitter jag på jobbet, kampanjen har precis dragit igång och det är massor att göra md flytt, hund och jobb. Vilket visade sig i att jag inte varit jätte aktiv. Men det är bara att rycka upp sig. Fick hem chance nya fina skor som var aldeles för st...

Av Jannicen - 2 december 2010 13:27


Nu letar jag med ljus och lykta efter hunsskor till min lilla kille. Som jag har berättat i tidigare inlägg så fryser han så han inte han gå. Han får kramp och jätteont i tassarna.   Jag har varit inne på http://www.petster.eu/se/ och hittat mass...

Av Jannicen - 30 november 2010 09:36

Ååå det är så sött när fågelungarna vågar sig ut ur holken för första gången. Den älsta ungen tittade ut och tog flygsatts men störtade lite fint ner i halmen som jag har lagt ut. Bra med halm för då blir det mjukt för dem att landa och de kan gömma ...

Av Jannicen - 30 november 2010 09:29

Tänk att få jobba med det man brinner för att kunna ta med sig hunden och att vara fri på sitt jobb, vilken tur jag har. Går och tänker på det när tisdagen känns tung och trist och det känns som en evighet tills helgen.. :P   Ihelgen fyller mitt ...

Presentation


Hej, hej. Janicen heter jag och jobbar i en zoo-butik och har ett stort intresse av djur. Jag har en Dv-pincher som heter Chance och två akvarium. Snart kommer det ett gäng fåglar oxå. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards