Alla inlägg under november 2010

Av Jannicen - 30 november 2010 09:36

Ååå det är så sött när fågelungarna vågar sig ut ur holken för första gången. Den älsta ungen tittade ut och tog flygsatts men störtade lite fint ner i halmen som jag har lagt ut. Bra med halm för då blir det mjukt för dem att landa och de kan gömma sig lite om de blir rädda. Jag hjälpte ungen in i holken igen då den var väldigt förvirrad och inte fattade hur den skulle ta sig upp, men det kommer göra ett nytt försök om en stund igen. Efter ett par grr kommer den klara sig galant. :)

Av Jannicen - 30 november 2010 09:29

Tänk att få jobba med det man brinner för att kunna ta med sig hunden och att vara fri på sitt jobb, vilken tur jag har. Går och tänker på det när tisdagen känns tung och trist och det känns som en evighet tills helgen.. :P


Ihelgen fyller mitt fina gudbarn 1år och det ska firas!! :) Sen på kvällen ska alla sthlms Djurmagazinet butiker ut och äta middag tillsammans, det ska bli skoj. :)

Av Jannicen - 28 november 2010 22:42

Fågelungarna växer så det knakar. Snart får någon av dessa flytta till mig. :)

 
Av Jannicen - 28 november 2010 21:35

Igår var jag jag barnvakt till mina underbara syskonbarn, självlart fick chance följa med och han röjde runt med Leah. Vi tittade på toystory 3 och båda barnen somna så snällt. Vi han inte med någon aktivering än det lilla som vart på fotograferingen på jobbet. :O Idag har jag oxå jobbat, vi hade samma uppfödare idag på Norsskogkatt och självklart hade vi tävlingar och bjöd på fika och en veckas kattfoder till alla kattkunder som kom till butiken. :)

  

  

Adventsfikat på jobbet, självklart hade vi tänt ett ljus oxå. :)


Sen när jag kom hem fick jag hem syrans hund för hon är i globen och kollar in hästar. :P

  

Bey puttar ur Chance ur bädden, hon tycker hon har ensamrätt och Chance ger gansk snart med sig och går.. Haha, han muckar inte mot tjejer. ;)



Jag älskar snön och vintern och det är så vackert när det snöar, men förra året fick mig att avsky vintern.. Chance kan inte vara ute 5min utan att benen börjar krampa, han vill inte gå och han fryser hur mycket kläder jag än sätter på honnom. Det är jätte jobbigt, och att denna vinter ska bli änu värre gör mig mörkrädd. Vad ska man göra? Man förlorar ju så mycket genom att inte kunna vara ute och aktivera honnom. Men jag försöker lösa det men mycket hjärn gympa och innomhus bus.


Chance tar en springrunda på jobbet efter stängning.


  

Chance kollar in de söta kaninerna, här klickar vi lugnt beteende, chance hoppar gärna upp på burarna. Men med lite godis och klick kan man gör mycket. :D

  

Av Jannicen - 28 november 2010 00:35

      Denna helg varje år är det kattensdag runt om i de flesta zoo-butiker i landet. Det hittas på alla möjliga jippon i butikerna. Vi hade idag besök av Kattluckan som är en idiel orginisation om omplaserar hemlösa katter. Dom visa upp sin veksamhet, och hade med sig två FINA katter. :)

    

 Sen hade vi en Norskskogkatt uppfödare som visade upp en av sina katter, och så sist men inte minst en fotograf som tog bilder på både katter och hundar hela dagen.


  


 Givetvis bjöd vi på pepparkakor, julmust och kaffe och så hade vi två uppsattade tävligar. :)

Givetvis passade jag på att få Chance fotad. Det var igen lätt match, han ska ju hela tiden titta på mig och gör fotografen nåt ljud så börjar han skäll. Men det vart en del coola bilder när han hoppar och nån finare liggbild, men det ska bli spännade att se resultatet. :)

Av Jannicen - 26 november 2010 10:25

Chance i sin väska på bussen, på väg till jobbet. Igår när jag klev på bussen säger chaffören spydigt till mig; du vet vad som gäller med hunden på bussen va? Inte som en vanlig fråga utan spydigt och tittade grinigt. Jag har akt buss med mina hundar i många år och denna buss i över två år. Det är ju fan skyltar på bussen om hundar. Om han hade sagt till mig för jag inte skötte mig på bussen, lät chance hoppa omkring hade jag tagit det. Men nu vart jag irreterad som ni kanske märker. Är alltid väl förbered när jag åker med väska och filt. Ne han fick tummen ner helt klart igår.

 
Av Jannicen - 25 november 2010 18:37

Nu julpyntas det för fullt på jobbet.

 
Av Jannicen - 23 november 2010 20:07

   Idag har jag varit ledig och bara ägnat min tid åt Chance. Först tog vi en efterlängtad sovmorgon, gick på kissrunda och sen frukost. Efter det tog vi feman i spåret. Inte lika mysigt att gå där nu med allt slask. Men det var skönt när vi kom in igen efter en timma. Då myste vi lite i soffan en stund för att sedan träna lite mer apportering. Vi håller på med lite försvårningar, istället för att jag kastar leksaken så får han sitta och jag går och lägger den en bit bort. Har även lagt till ett ord, jag använder "hämta". Tycker det känns lätt att säga. :)

Efter det gick vi på en ny promenad och postade ett brev åt syrran, sen när vi kom in var Chance helt slut. Känndes inte som vi har gjort så mycket men det blir ju givervis mycket mer när man är ledig.



Chance verkar irreterad i sin rumpa, stackarn nu blir det nytt vet-besök. Var inte länge sen jag var där för att han var förkyld. De ska även känna på hans rygg då det inte behöver vara rumpan sa veterinären. Men jag ska dit på torsdag så jag återkommer med hur det gick.


Fåglarna växer så det knakar. Det ser ut att bli två vita och två gula, får se vad den femte får för färg.  Längtar tills jag har flyttat och kan ta hem mina nya dunisar. =)

Presentation


Hej, hej. Janicen heter jag och jobbar i en zoo-butik och har ett stort intresse av djur. Jag har en Dv-pincher som heter Chance och två akvarium. Snart kommer det ett gäng fåglar oxå. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards